باز هم اسارت

مدونة الشاعرجاسم ثعلبی (الحسّانی) فی اللغه العربیه و الفارسیه

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

خسته ام چه زندگی

یاورم چه بد دلی

سالها کشته مرا در ماتمی

باز هم  سکه  نوا

باز هم یه دلربا

یکی شرق سمنگان

یکی عکس گلستان

دو شکل روی سکه

یکی گنبد مرجان

دگر مرشد نالان

یکی خیرش ندیدم

چه درد از او کشیدم

چه زار از او شنیدم

دهن باز فسنجان

طمع کا ر و دهن زار  غریبان

زده کرهش به میهمان

حبیب الله نرنجان

همش پول همش گول و همش نان

همش در فکر تهران

شب و روزش شده آن

یکی دیگر صبور است

ته حرفش بلور است

ولی تابع زور است

اگر باشد تو میدان

مرا دعوت نموده

رسیدم او نبوده

هزار شعری سروده

همش مشتاق پیمان

یکی دور از غمم شد

یکی مرهم من شد

یکی زار سرم شد

پناهت رب رحمان

از این درد و بهانه

دلم گشته روانه

ز سیصد سکه چانه

شدم پشتش دلیجان

یکی گریه و زاری

نشسته در کناری

بیا آقا سواری

نیایی دل پریشان

چه قهری من بدیدم

غم و قصه چشیدم

از این دوتا بریدم

زدم در بی خیالان

یکی صد سکه خواهد

یکی صد نفر شاهد

یکی درویش زاهد

دلم کشتم تو حرمان

در میخانه بستم

دل از خیرت بشستم

سه سال بی تو نشستم

تکبر کردی نالان

برو از قلب من دور

چراغت گشته بی نور

برو جایت همین گور

شتابان سوی زندان

کرهتک من لگیتک

او طردتک من دعیتک

او بعتک من شریتک

دریت ابساع خوان

معنی:

تو از من بد ندیدی

زدعوتها پریری

تو خون صبرم مکیدی

شدی زاده ی پریان

 

جاسم ثعلبی هتل فرهنگیان تهران   2/10/1390

 

 





:: برچسب‌ها:
باز هم اسارت ,
:: بازدید از این مطلب : 1336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : جاسم ثعلبی (حسانی )
ت : چهار شنبه 28 دی 1390
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی